inre ostyrka.

Och jag som alltid trott att jag varit stark.
Fan så fel jag haft. Fan så fel jag har.
Fan så fel jag är.

Jag önskar att jag inte var en sådan vars ögon svämmas över av tårar i minsta motgång. Jag önskar att jag också haft förmågan att bita ihop. Eller nej, den förmågan har jag. Jag önskar att jag inte hade den. Jag önskar att jag aldrig pressade mig så hårt att jag når det här stadiet av varande. Jag har gjort det för många gånger nu. För många gånger på för kort tid. Jag är inte stark. Jag är så jävla ostark man kan bli. En vecka i skolan. En dryg vecka i skolan var så länge jag klarade av det, det var så lång tid min styrka räckte.

De frågade om jag var trött, jag sa ja. Det var en sanning. De frågade om allt var bra, jag sa Ja, jag är bara trött. Det var en lögn.

Jag är inte stark och jag mår inte bra. Och jag önskar att jag inte hela tiden fick mig själv att rasa. Att falla. Och jag önskar att det var någon som kunde få mig på fötter igen utan att använda utslitna, urholkade, döda ord. Att någon bara såg. Bara förstod, bara visste. Och brydde sig. På riktigt.
Och jag önskar att jag kunde vifta bort det där som ingen ser, att ingen ser. Att jag kunde släppa alla destruktiva tankar. Släppa allt det som egentligen inte betyder något, som jag egentligen inte borde bry mig om.
Jag önskar.

De frågade om jag var trött, jag sa ja. Det var en sanning. De frågade om allt var bra, jag sa Ja, jag är bara trött. Det var en lögn.

Jag tycker inte om att ljuga. Jag hatar att gömma mig.
Men jag är rädd för sanningen.

Kommentarer
Postat av: Elin.

Jag älskar dig, det är inga tomma ord. <3

2009-01-20 @ 18:50:31
URL: http://aspekt.blogg.se/
Postat av: kajsa

ok jag känner dig inte men jag tror du är stark

Människor som bara blundar när de har de svårt är inte starka de är fega. Du vågar åtminstånde vara allt de som du skriver. Det är starkt även om det inte känns så.

2009-01-20 @ 19:54:32
URL: http://absolutkajskorv.blogg.se/
Postat av: Elin af Häglinge

Älskade vän, om jag bara visste vad du gick runt och bar på. Jag vet vad du menar med känslan att inte räcka till, men jag ska tala om en sak för dig. Du räcker till. Jag har en tjej i min klass som har fått mig att inse att man inte måste ha alla rätt. Man måste inte vara bra på allt. Det viktiga är hur du mår. Inte resultat på prov. För i det långa loppet vet du liksom jag att hur många ekvationer du än kan räkna eller hur många svåra ord du än kan, är det inte det som räknas. Det som räknas är du. Jag vet också att det är svårt att bara släppa efter. Ta det lugnt och gå dit vinden för dig. Jag älskar dig mer än något annat. <3

2009-01-21 @ 08:01:13
URL: http://avbildadverklighet.blogg.se/
Postat av: natalie

word på elin aH. eller alla tre, faktiskt.

<3

älskar dig(:

2009-01-21 @ 16:52:32
URL: http://thesecretwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0