till olika utvalda pojkar

du har rätt,
jag kommer aldrig att dölja mig bakom femtio lager av smink
jag kommer aldrig att visa upp en blankpolerad yta
jag kommer inte att spela spel, jag vet inte hur man gör, och precis som du sa;
jag skulle inte lyckas
jag vet det, du vet det

min kropp är inte extraordinär; inte sexig, sensuell eller i närheten av vad du vill ha
men jag kommer inte att försöka hitta hem genom att bedöva mitt medvetande
jag kommer inte att försöka vara något annat än den jag är
- för jag skulle inte lyckas
jag vet det, du vet det

det kanske inte räckte för dig
det kanske inte var bra nog
men blommor som jag växer bara på brinnande fartyg,
så citerade att annat du
och det måste ju betyda att jag duger åt någon
- om jag är så sällsynt att man bara finner mig på den mest motsägelsefulla plats
måste jag ju vara bra nog åt någon.
... såvida jag inte är så sällsynt att jag inte existerar alls,
gör jag det?

ett tredje du framställde det som ett av världens största mysterium
att jag inte har ett du vid min sida, alltid
jag är visst smart och söt, and stuff...

(men hur många smickrande ord de än serverar mig
du nummer fyra, du nummer fem och resten av alla du:n
är det dig jag vill vara nära.)
jag vet det,
nu vet du det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0