om att inte kunna släppa taget om friheten

jag gör det igen, jag låter natten segla iväg
glida förbi som ett luftskepp
stillsamt,
men långt ifrån obemärkt

fast,
vem tittar frivilligt bort då sprakande raketer berättar om kommande möjligheter?
vem känner för en rast då man äntligen är på rätt väg igen?
vem vill sluta ögonen,
de dagar man känner sig oövervinnelig?

(jag cyklade en mil idag
och jag badade och gungade
och målade min fönsterkarm
jag fungerar.
varje dag är en triumf)

men jag låter nätterna glida förbi
oftast i väntan på ett par meningsutbyten med dig
på ett par stavelser som värmer, ett par ord som känns
(såsom vartenda ett gjorde förut,
då ditt intresse var lika stort som mitt)
jag undrar var jag tappade dig

idag låter jag luftfarkosten passera,
för att jag inte vill stänga ner en enda sekund innan jag måste
efter månader av svärta håller man hårt i varje ljuspunkt
kanske för hårt,
jag vet att det här kommer slå tillbaks mot mig imorgon
men jag vill inte, jag vågar inte släppa taget

jag litar ännu inte riktigt på morgondagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0