all along the way, I was yours to hold

(Mina tankar har fortfarande inte riktigt landat än, eller fallit på plats, men det här är en av alla irrvägar de gått under det senaste dygnet.)

Om du bara visste vad du satte igång igår. Ord vi sagt blandas med fragment av saker som hänt, och idag har jag inte haft något annat i tankarna. Jag har inget förflutet som jagar mig, jag skulle inte ens vilja påstå att jag har ett förflutet. Tid har tagit mig dit där jag befinner mig nu, tid är vad som förlöpt, inget annat. Jag har flutit runt i en skyddande bubbla och de få gånger jag fått chansen att bryta mig ut från min isolation har någon spärrat av vägen igen.

Visst har det funnits tider då jag trott att världen höll på att rasa samman, visst har det gjort det. Vänner har kommit och gått, både psykisk och fysisk smärta har infunnit sig, men jämfört med merparten av mina jämnåriga har jag inte varit med om någonting. Alls. Jag har inget förflutet som jagar mig. Jag har bara min skyddsbubbla.

Flera gånger har jag ångrat de vägar jag valt, och undrat hur annorlunda allt skulle vara om jag inte varit så förbannat duktig jämt. Jag skulle vilja ha ett förflutet, en grund att stå på. Jag önskar nästan att jag varit med om det du varit med om, hur smärtsamt det än varit, bara för att ha känt någon gång. På riktigt.

Jag vet nästan ingenting om dig, och det jag vet är raka motsatsen till mig, men jag är inte rädd för olikheter. Jag är mer rädd för hur viktig du blivit på så kort tid. Du håller på att ta dig in i min bubbla och jag vet inte riktigt hur jag ska reagera. Mest är jag glad. I det närmsta lycklig. Men igårkväll insåg jag hur bra det är med bubblor ibland, hur mycket de kan rädda en ifrån. Jag vet inte riktigt vad som hände, och så här i efterhand kan jag se så många olika anledningar att det inte är lönt att räkna upp dem, det kanske inte alls var som jag trodde då. Antagligen var det inte så. Antagligen var det något helt annat du försökte säga, men gud vad du skakade om mig. Turbulens på det här viset har jag aldrig varit med om tidigare.

I'm stretching but you're just out of reach
I'm ready when you're ready for me.

repeat, repeat, repeat.

Förut trodde jag att det var du som skulle komma att skrämma iväg mig, men det kanske blir tvärtom.
Jag vet inte om ditt förflutna hindrar dig, jag vet inte hur hårt kedjad du är, men jag försöker bygga ett nu. Det hade varit trevligt om du velat vara med på ett hörn.

Kommentarer
Postat av: natalie

vad handlar det här om? ;o :)

<3



svar: Jo, det är min favoritgrej varje månad också ;) hehe. och choklad är godast - idag fick jag choklad :D

2009-06-05 @ 18:46:48
URL: http://chimney.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

tusen tack sötnops :D detsamma!

2009-06-06 @ 23:46:52
URL: http://jonesochgiftet.blogg.se/
Postat av: Jasmine

sv: jag vet! så fint!

2009-06-07 @ 12:02:04
URL: http://jqsmine.blogg.se/
Postat av: fannie

Tack! Du har grymt fina bilder btw ;)

2009-06-08 @ 07:41:42
URL: http://headsbang.blogg.se/
Postat av: vildatilda

I could feel it go down

Bittersweet I could taste in my mouth

Silver lining the clouds

Oh and I

I wish that I could work it out



Coldplay - The Hardest Part



jag tyckte den passade. & det var den som spelades upp när jag läste. ta hand om dig, vackra du. <3

2009-06-09 @ 09:04:12
URL: http://zebragalax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0