nostalgimelankoli

jag har tagit på mig mina nostalgiskor
jag ignorerar att de klämmer lite, och att de skaver vid tån
tar istället ett par virvlande danssteg
känner lyckan, ruset, glädjen
den som de förut alltid bar med sig
- - -
och nu snubblar jag
ett fall som en påminnelse om att,
känslan är placerad i dåtid.
- - -
jag har tagit på mig mina nostalgiskor
och jag blundar för allt det där som vill flyta upp till ytan
allt det där som inte var bra
eller ens i närheten av bra,
det som bara förstörde
- - -
jag försöker att dansa,
men någonting håller mig fast.
jag vill inte ta reda på vad
så jag blundar.

Kommentarer
Postat av: v.

så fina ord. så bra. även om nostalgiskor ibland klämmer och skaver mer än nyköpta. <3

2009-03-22 @ 12:30:29
Postat av: Elin

tycker om. <3

2009-03-22 @ 22:01:03
URL: http://aspekt.blogg.se/
Postat av: molnsubstans

du är så underbart duktig på att skriva!

2009-03-25 @ 15:56:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0