jag har aldrig förut mått så dåligt, och jag har aldrig förut varit så rädd.

jag var som en tickande bomb

jag visste att vilken sekund som, skulle jag behöva rusa ut ur det syrefattiga rummet för att inte kollapsa

jag tittade på de två dörrarna, beräknade genom vilken flykten skulle gå snabbast

- men det var viktiga grejer de pratade om

och att min puls ökade, att trycket över bröstet nästan punkterade mig

att jag var spyfärdig, att huvudvärken dunkade, att jag var febervarm

det var jag tvungen att tänka bort

de pratade om viktiga saker

 

när sista ordet var sagt var jag först ut genom dörren

 

jag sprang ut för att ta luft

jag skakade, stapplade, vinglade

hela världen snurrade

var uttorkad, försökte ta mig tillbaks till uppehållsrummet och kranen

lyckades efter en evighet

möttes av en ludvig, han såg nästan lika rädd ut som jag var

han fick mig att sätta mig ner

och anna såg mig skaka där på bänken

 

hon eskorterade mig till lottas rum och skällde i det närmaste ut mig för att jag inte tar hand om min kropp

eller mig själv

 

sedan förbjöd hon mig att komma till skolan nästa vecka.

 

det har gått nio timmar nu, men mina ben skakar fortfarande

känslan av att behöva spy har avtagit en aning

men jag är fortfarande lika rädd

jag är lika rädd nu som då.

 

 


och nu behöver ni inte fråga hur jag mår en enda gång till, jag har sagt allt jag tänker säga.

dessutom kommer jag nog att ta en paus från internet ett tag.

ring mig inte heller tack, jag vill inte prata.


Kommentarer
Postat av: Elin

jag blir så ledsen när jag läser

jag önskar att jag kunde förstå, men jag kan inte det

jag har aldrig varit där du är idag.



Jag vill att allt ska vara bra med dig

jag tycker om dig för mycket för att inte bry mig, men jag respekterar att du inte vill prata.

Jag älskar dig. <3

2009-05-16 @ 09:44:27
URL: http://aspekt.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åh en dag, hoppas jag, att jag kan uttrycka och skriva lika fantastiskt som du.



Kanske inte mycket till stöd, men jag hoppas verkligen att du mår bättre snart. Du verkar vara en sån fin människa, du förtjänar glädje och lycka. Kramar.

2009-05-19 @ 19:40:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0