lyssna till ditt hjärta (eller ignorera varje ton det tar)

jag har blivit så medveten om mina hjärtslag
hårda gitarriff och djupa basgångar triggar dem
pressar till tyngre slag i ojämn rytm

jag andas djupt och tungt
och varje andetag får hjärtat att galoppera iväg
varje eftertanke stör takten

jag kryper upp i soffan och försöker blunda bort det obehagliga
försöker stänga ute det envisa bultandet
försöker ignorera svetten som tränger fram i mina handflator
försöker blockera värmen som pulserar genom mig

min kropp tror att jag har feber
den lyssnar inte på mig när jag säger
att så inte är fallet

det är mer komplicerat än så.

Kommentarer
Postat av: Beck

Du skriver så sjukt underbara texter! :)

2009-05-06 @ 18:01:59
URL: http://www.whenangelscryblood.devote.se
Postat av: Anonym

ja, du skriver underbart. du skriver vackert, om farligt. åh, jag vill blåsa bort din stress med en varm sommarvind. jag vill lyfta dig upp till oanade höjder. skratta hejdålöst åt sakerna där nere, på jorden. som små myror :)

2009-05-06 @ 21:11:04
Postat av: vildatilda

uhm.. det var jag. den ovanför. men namnet hängde ju inte med :$

2009-05-07 @ 17:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0