sömnlös

om man vänder sanningen upp och ner tillräckligt många gånger kanske den låter skulptera om tiden
kanske skulle vi kunna få dra ut på vårt nu
om vi intalar oss tillräckligt länge
att det är så det fungerar
kanske det fungerar



ett faktum
"realitet, verklighet, bevisbar omständighet"
vad är det?
finns det något sådant?
vem uppfann den allmänna uppfattningen?
vad är objektivitet för något, objektivt sett?

och hur ser man på objektiviteten subjektivt?
kan jag tycka något om det neutrala, om det opartiska?
vad gör det för skillnad om jag tycker?

varför är vi så besatta av att göra skillnad..?



hösthosta som bränner i halsen
snart ska vi vaccineras mot mediahysteri
det hade varit bättre att göra oss immuna mot svin
tänk att bara kunna stöta bort dem
repellera

jag ber om en repulsion
jag vet inte till vem, men jag ber
stöt bort dem,
eller stöt bort mig

jag håller mig vaken med ofullständiga meningar.

Kommentarer
Postat av: nina

ojjjj va fint

2009-10-18 @ 14:27:02
Postat av: L

det här var helt galet vackert

2009-10-19 @ 18:22:08
URL: http://fulsepe.blogg.se/
Postat av: vildatilda

jag har sagt det innan och jag säger det igen:

du är så bra, anna.

2009-10-21 @ 22:42:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0