kortfattad lägesrapport

– Min kära 350D lade av under Kick IN/OFFen, och tvingade mig att införskaffa en ny kamera trots att jag egentligen inte alls hade råd. Det blev en 40D, till ett mycket förmånligt pris. Så långt allt bra. Jag fick hem kameran och den låg underbart i handen. Ivrig att få testa den satte jag på objektivet - och inser att det inte alls var 350Dn det var fel på, utan objektivet. Helvete ungefär.

– Huvudvärken nöjer sig inte längre med att bara pressa sönder skallbenet och spänna käken i ett benhårt skruvstäd, den har även bestämt sig för att börja trycka sönder näsan och placera knutor längs halsen.

– Jag gick hem från Nösdala idag, trots att pappa stod i Hässleholm och väntade på mig. Allt för att min telefon varit utan täckning i ungefär ett dygn och därför tuggat sönder allt batteri.

– Jag har hål i tanden, och ska helst inte dricka juice. Jag älskar juice.

– Studioprojektet går sjukt bra. Så bra att jag nästan inte hinner med.

– Idag missade jag den troligtvis roligaste plåtningen vi haft hittills, för att jag inte tålde blixtljuset. Galet lyckat att få hjärtklappning av något som kanske kommer ingå i min vardag såsmåningom...

– Jag har matte och mediekommunikation och portfolio och bokanalys som måste göras. Jag vet inte när jag ska hinna, jag har ju knappt tid att ens sova. (Inte för att jag kan sova, men det är ju en annan femma.)

– Koncentrationsförmågan är helt och hållet försvunnen. För att väga upp det trycker jag i mig sötsaker, vilket resulterar i en stor mängd fina finnar samt en ännu tunnare plånbok. Jag ligger på minus. Jag som är världsbäst på att spara ligger på minus.

– Att skriva, eller ens prata fungerar inte längre. Jag byter plats på ord i meningar, jag snurrar till stavelser, jag vrickar tungan. Och jag har börjat särskriva, stava fel och använda felaktig grammatik. Jag har börjat tveka. Jag som alltid varit tvärsäker, har börjat tveka.

MEN, Natalie kommer snart hit. Tänk på det. Tänk på henne och turkosa golv - det kommer åtminstone få dig att le. Och att le är jättebra! Så länge man inte har huvudvärk...

Kommentarer
Postat av: Elin C A

Fina du. Du måste andas. Snart är det lov. Kom ihåg att bara ta det lugnt då. Tillåt dig själv att flippa ut och släppa självkontrollen ibland. LITA på DIG själv! Du kan! En sak till - Ring mig och bara prata om det känns så tungt. Jag finns här för dig 24/7. Nu bor vi ju närmre varandra också. Älskar dig <3

2009-10-21 @ 08:22:43
Postat av: Daniel Kaplan

jag har också börjat särskriva och stava fel mer än vanligt :/ mitt minne har också försämrats grovt. skit läskigt. jag tror dock att mycket i det ligger i sömnbrist och alldeles för mycket känslor att äta sig igenom (i mitt fall).

2009-10-24 @ 01:14:06
URL: http://dhkap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0