globar och kartor

snurrar snurrar snurrar mig fri
inga irrvägar ska få lura mig mer
jag ska följa min egen
irrväg
för vad är det för fel på det krokiga?
man borde uppskatta omväxlingen
istället för att drivas av det förutbestämda
raka streck och räta linjer
– vem vill ha ett kantigt liv?

snurrar snurrar snurrar mig fri
ingen ska få lura mig mer
snurrar snurrar snurrar mig fri
ingen ska få lura mig mer

höger vänster framåt hopp
motgång framgång bakslag och tillbaks vid start
men även då jag begär reträtt
bär vägen mig framåt
jag snurrar snurrar snurrar mig fram
– en cirkel har ingen ände.

Kommentarer
Postat av: vildatilda

otroligt bra. vackert.

2009-09-14 @ 08:06:56
Postat av: Elin

hur bra som helst!

2009-09-14 @ 19:26:31
URL: http://aspekt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0