trettioförsta januari

vägräcken/vardagsskräcken:
rädsla inför nytt veckonummer, vem vet vad det för med sig, eller vad det tar ifrån en?
kramperna i magen kanske inte upphör, men sannolikheten är stor att leendet kommer att göra det
ersättas av fler kramper och krampaktiga tankar

fasa/fason:
kullerbyttor som inte är kullerbyttor eftersom vinden står stilla, i en alldeles för stor t-shirt 
måste få ordning på vädersträcken. indexera vad som är rätt och fel, det är så lätt att glömma. att svepas med i gamla mönster eller flyta med spontaniteten för att inse att den också rullar baklänges. det är så svårt att balansera, allting i sin nyckfullhet, det är så svårt att lita på något. någon.

morgondag/morgonsvag:
som knivhugg i ryggen, spikar i skallbenet.
det är ingen som vet hur vi egentligen fungerar

Kommentarer
Postat av: sandra

det här är ju verkligen genialiskt skrivet.

2010-02-01 @ 17:44:48
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/
Postat av: anna

jag tror vi är rätt så lika, du och jag. den där texten. jag tycker också att det är svårt att balansera, man faller så ofta över kanten. eller att lita på någon, det blir så ofta fel.



men tack för din fina och låånga kommentar i min blogg. den gjorde min kväll. och jag tror också att det är så, att det enda som spelar roll är hur man själv mår. eller åtminstone vill jag tro att det är så. men den där förbannade prestationsångesten blir jag inte av med. för då kommer en ny prestationsångest fram: prestationsångesten över att vara lycklig. jag läste i en dikt en gång, citat: "kräv mig inte på lycka, jag är lyckligast utan den." det där stämmer nog, i alla fall för mig. lycka finner man den dagen då man slutar leta efter den. vet inte om jag halkade in på ett sidospår nu, men jag tror verkligen att det är så.



du är så jävla bra som skriver sådana kommentarer. jag blir alldeles rörd. Puss!

2010-02-03 @ 18:13:31
URL: http://www.poetsia.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0