solskenskantad

flödesskrivning och tidspress
uppläsning innan självkritiken hunnit komma med alla sina linjaler och pekpinnar
jag är inspirerad. motiverad.
varför är det inte litteraturfestival jämt?

kväll, svartmålade fönster
kom på mig själv med att stå stilla i mitt rum och må genuint bra
blev nästan lite varm i hjärtat av överraskningen,
är kriget slut nu?
jag har känt den smyga sig på, fridfullheten
jag vet att den varit på väg

Soluppgång 17 Oktober 2010

det har varit mörker så länge
det har varit mörker på alla håll och i alla möjliga formationer
det har kommit så många hjärnspöken på besök,
och varje gång har de förökat sig och fått barn
en riktig jävla incestfamilj
– inte konstigt att man blir sjuk.

och nu skriver jag igen. inte bra kanske, men jag låter ord läggas på rad och hoppas innerligt att de kan inge någon slags känsla
jag skriver igen.
och för den som känner mig är det det tydligaste beviset på att jag,
fungerar

igen.

Kommentarer
Postat av: natalie

känns oerhört bra att höra, pannis

2010-10-31 @ 10:12:39
URL: http://thesecretwoman.blogg.se/dagbok
Postat av: Lovjo

:)

2010-11-13 @ 01:54:11
URL: http://lovisajo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0