jag orkar inte vara den, som inte orkar

trettiosekundersvisit på fest
och det svartnade för ögonen
en omedelbar reaktion, ett försök till flykt, en varningsklocka

de ringer ganska ofta nu
och jag vet att jag måste lyssna
men jag orkar inte

det finns så mycket att laga.
det finns så jävla mycket att laga
och jag vet inte var man börjar
eller hur man gör

har bett om hjälp. har tusen gånger bett om hjälp.
verkar inte kunna ta till mig det lilla jag får
verkar inte kunna någonting överhuvudtaget

jag orkar inte vara den som inte orkar

jag vet att jag tagit avstånd, varit arg, ledsen, saknat
jag vet att jag tagit sönder
och jag vill be om ursäkt för allt lidande jag skapat

jag vet att jag har många relationer att laga
jag är sjuk
men det är inte en ursäkt god nog

(jag är för fan sjuk! vad serverar livet? förlust. förlust, förlust, förlust.
jag vill så gärna vinna tillbaka er, och vara en bra vän, syster, dotter igen
men jag förstår att ni ger upp
och tar avstånd
när jag knappt kan föra ett samtal)

((JAG HATAR HUR SJUKDOMEN INFEKTERAR VARENDA BESTÅNDSDEL I MITT LIV))

jag är inte stark. det verkar leva kvar en illusion om det
jag dementerar den här och nu. jag är inte stark.
jag är så jävla ynklig
och jag behöver hjälp.

jag ber er
hjälp mig

jag orkar inte vara den som inte orkar

Kommentarer
Postat av: Elin A

<3

2011-01-10 @ 12:32:28
URL: http://livingbymercy.blogspot.com
Postat av: natalie

älskade älskade älskade!

Du är starkare än vad du tror, du tar dig igenom!



<3

2011-01-10 @ 16:09:04
Postat av: Sara

Älskar dig även om jag kanske inte visar det så värst tydligt! <3

2011-01-10 @ 22:42:50
URL: http://dancingteardrop.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag vill hjälpa, jag vet bara inte hur.

jag finns iallafall här om du vill prata. <3

2011-01-12 @ 18:04:38
URL: http://poesikaos.blogspot.com
Postat av: Emma Graesén

Anna, fortsätt maila mig!

2011-01-15 @ 14:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0